Lördag och föreningslivet blomstrar

På förmiddagen var det hästhoppning i ridhuset. Syrran och Lester skulle vara med så vi var på plats för att heja fram dem. Det började bra, men tyvärr blev Carin avslängd efter femte hindret. Såå synd.. Hade verkligen unnat henne en lyckad hoppning, det är hon värd! En mer detaljerad historia går att få här.





Spännade med hästar!

På eftermiddagen tog jag med mig barn och hund och gick till Frövi idrottsplats för att kolla på när byns herrfotbollslag krossade Tingsryd United FC (japp, det är sant! De heter så...). Vet inte riktgit hur det slutade, vi gick hem när det var tjugo minuter kvar. Men då stod det 4-0 till hemmalaget och jag räknar iskallt med att de tog hem det.




Arvid var väl sådär intresserad av själva matchen, han roade sig på andra sätt. Lill-plutten har ju varit sjuk och inte ätit nåt förutom välling sen i onsdags. Vi har prövat allt; korv, pannkakor, gröt, smörgås, ris och kyckling, yoghurt, diverse frukter, allt som han vanligtvis äter med stor aptit, men inget har han varit sugen på. Bara för att han skulle få nån fast föda överhuvudtaget i magen köpte jag idag mariekex. Det var första gången han smakade det och det var väl ok. Han åt upp ett halvt och gav resten till Asti... Jaja, han har varit rejält dålig i magen ikväll också så jag förstår om han inte är sugen på mat. Det ger väl med sig så småningom...
1 Marina:

skriven

Det blev 6-0...

Kommentera här: