Pippi-tofsar

 

Arvid hittade nu på morgonen ett hårband som han ville att vi skulle sätta i håret. Sagt och gjort! Jag gjorde två tofsar som jag sen kallade Pippi-tofsar och Arvid blev galet nöjd. Ni vet så där nöjd så att man inte kan sluta kolla sig i spegeln och går runt med något rakare rygg än annars. Arvid har varit vid spegeln 25 ggr och ibland avbryter han sin lek för att känna sig i håret och säga "Pippi tofsar"... Sötnos! Om vi nångång i framtiden får en dotter hoppas jag verkligen att hon har samma hårkvalitet som Arvid! :) Annars är det lite småsegt här hemma idag efter att vi igår kväll hade kräftskiva tillsammans med våra grannar, mycket trevligt!

Nu ropar Rikard från tvättstugan och undrar om jag satt på en maskin tvätt vilket jag inte har. Om inte jag har gjort det  och inte Rikard heller finns bara en misstänkt kvar. Tror vår son precis har lärt sig hur den nya tvättmaskinen fungerar. MÅSTE bli bättre på att aktivera knapplåset! En 40graders fintvätt med en endaste strumpa i maskinen är nu igång....

1 Marina:

skriven

Haha... Tur att det var en strumpa och inget annat, som exempelvis Rikards Iphone...

2 Frida:

skriven

Jag tycker definitivt Arvid gör rätt i att spegla sig så mycket, så fin som han blev i tofsar!

Gud vad roligt!!! =D

Kommentera här: