Hon tar till flaskan mer och mer...


Det är bara att inse att jag är ingen vidare mjölkko! Senaste veckan har vi övergått från att amma mest och ge ersättning som tillägg till att ge mest ersättning och mys-amma lite därimellan. Astrid har vid amningen senaste tiden bara blivit frustrerad och sur när det inte kommer så mycket som hon vill ha och det är det ju ingen som bli glad av. Att hon efter avslutad amning kan äta 100-120 ml ersättning är väl också ett tecken på att jag inte kan erbjuda så mycket längre. Säger bara vilken jäkla tur att det finns mjölkersättning och nappflaskor, det underlättar livet!
1 Marika:

skriven

Visst är det en himla tur att någon uppfann mjölkersättning och nappflaskan!!

Jag har heller aldrig agerat någon bra mjölk-kossa... mina har blivit uppfödda på mestadels ersättning alla tre - och det har ju fungerat utmärkt! Upplevde det väl "värst" med Alvin då jag kämpade o kämpade med ammningen (måga tårar) då man kände sig lite "sämre" för att det är så mkt prat om hur BRA det är med bröstmjölk - lustigt de där att det inte är lika mkt information om hur bra det är att det faktiskt finns mjölkersättning!!

Mätt och belåten bebis = gladare & piggare mamma!! :)



KRAMIZ

2 Tobbe:

skriven

Vi e allt lika den där tjejen o ja... ;)

Kommentera här: