Förskoleuppdatering

Testar en ny frisyr efter badet... Tycker Astrid såg så stor ut på den här bilden. Och det har hon också blivit! På bara en vecka har hon blivit värsta "dagisbarnet" som stortivs på förskolan och tycker det är kul att gå dit. Igår hämtade hon till och med Rikards skor och gav till honom när hon tyckte att det tog för lång tid att komma iväg. Visst gråter hon när vi lämnar henne, men de säger att det går snabbt över och sen leker hon som bara den, sjunger i samling, äter som en häst och somnar två röda sekunder. Jag har aldrig varit orolig för Astrids förskolstart, men det känns otroligt skönt att det flyter på smidigt (än så länge iallafall...).
 
 
Arvid har jag däremot haft lite mer beskymmer för. Han gillar att vara på förskolan och han leker jättebra, men han har inte velat äta och inte gå på toaletten under den första veckan. I måndags hade han dock både ätit lite mellanmål och kissat på toan, igår hade han smakat på lunchen och idag hade han till och med tagit en portion till. Så det börjar ordna upp sig! Vi (både vi och förskollärarna) har försökt att inte göra nån grej av det, utan bara låtit honom få ta den tid han behöver och det har ju tydligen funkat! 
 
Att bygga och köra tåg är en ny favoritlek här hemma!
 
Jag har det förresten väldigt bra på min förskola jag också! Men nu börjar förskolebacillerna göra sig påminda och vi snorar lite allihop här hemma just för tillfället. Därför ska jag nu krypa i säng och sen hoppas på att det onda jag känner i halsen är borta imorgon när jag vaknar...
1 mamma:

skriven

Ja, hon ser verkligen stor ut..haha...och tågföraren
ser ut att ta jobbet på allvar med alla sina passagerare. Skönt att det funkar för båda barnen på förskolan!

Kommentera här: