Gymträning

För några veckor sen blev Rikard tillfrågad om han kunde visa ett par tjejer hur man tränar i gymmet. Han la ganska snabbt över det på mig och idag var det alltså dags att leka instruktör. Tyckte det gick ganska bra och det är ju riktigt kul att kunna hjälpa andra männinskor att komma igång med sin träning. Däremot blir jag väldigt osäker när jag får en massa frågor som jag förväntas kunna svaret på. Men jag försöker att använda det sunda förnuftet och svarar på frågorna utifrån det jag har läst och lärt mig under det här året som jag tränat. På frågan om hur man tränar för att få en bra hållning svarade jag att bålstyrka och bålstabilitet är viktigt och att det är viktigare att träna baksidan än framsidan av kroppen. Hopppas det stämmer?! :) Arvid har länge tjatat om att han vill följa med till gymmet så vi skaffade barnvakt till Astrid så att vi andra kunde åka tillsammans. Arvid tog i som bara den och så ville han såklart ha likadana träningskläder som sin pappa!
 
Mina starka killar!
 
Det blev inte jättemycket träning för min del, men några övningar hann jag ändå klämma in...
1 Sara:

skriven

Jag måste bara säga hur snygg du är Hanna!
Du får mig inspirerad och jag längtar till då jag läkt klart och kan börja träna. Hejja på!
Kramar Sara

Svar: Tack Sara! Ska bli kul att få ytterligare en träningskompis! Heja dig!
Hanna

Kommentera här: