Kursuppstart

Igår morse begav jag mig, tillsammans med fyra andra förskollärare och barnskötare från kommunen, till Kosta och uppstarten av en kurs/utbildning som ska fortgå under resterande del av läsåret. Läroplanen har ju reviderats och det här är en chans för oss att få bra koll på hur den nu ska tolkas och hur vi ska använda oss av den i vår pedagogiska verksamhet på förskolan. I den nya läroplanen ligger det ett större fokus på dokumentering och utvärdering och vi ska i och med kursen få ta del av några verktyg för att kunna utföra detta på ett tillfredställande sätt. Det kommer att handla mycket om just pedagogiskt dokumentation och allt verkar hur intressant som helst. Känns riktigt kul och inspirerande att vara tillbaka i skolbänken för en stund och förhoppningsvis kommer även barngruppen på min förskolan dra nytta av detta!
 
Inte nog med att jag har börjat en ny och spännande kurs, det hela började som sagt med två dagar på Kosta Art Hotell där vi förutom föreläsningar och gruppdiskussioner fick utnyttja spa-avdelningen och avnjuta en tre rätters middag på måndagkvällen. Dessutom hann jag med att shoppa lite, träna i gymmet, äta god hotellfrukost, slappa på hotellrummet och sova ostört en hel natt, vilket jäkla lyx säger jag bara! Inte så ofta en helt vanlig kommunanställd blir bortskämd på detta sätt...
 
 
Det mesta på hotellet var såklart gjort i glas, som t.ex. handfat och bar.
 
 
1 mamma:

skriven

Härligt att få komma bort och förena nytta med nöje.

2 Sabina:

skriven

Lyxigt!!:)

3 Marika:

skriven

Ojoj det må jag säga! Vilken kommun!!! Tror bestämt jag valt att arbeta i fel kommun! :/
Kram Marika

Kommentera här: