Träning vecka 39

Måndag: Powerwalk, 45 min. + Pump, 60 min.
 
Tisdag: Powerwalk, 60 min.
 
Onsdag: Spinning, 90 min.
 
Torsdag: Powerwalk, 70 min. + Styrka, 20 min
 
Bålstyrka efter promenaden:
3 x 1 min planka
2 x 1 min sidoplanka/sida
3 x 25 reps. höftlyft
3 x 25 reps. rygglyft
3 x 20 benindrag i planka
 
Fredag: Vila
 
Lördag: Vila
 
Söndag: Styka- och konditionspass, 50 min.
 
10 övnigar som kördes i tabata-intervaller (20 sek. arbete, 10 sek. vila x8). 
Step up
Utfall bakåt med händerna på huvudet
Armhävning med sträckning
Bordet, jobbar med triceps, mage och baksida lår.
Löpning i planka
Knäböjshopp
Ryggradshöjning och sänkning i planka
Utfall framåt med armböj
Höftlyft mot bänk
Sidoplanka med rotation
 
Hela passet hittar du här. Josse och jag bytte dock ut sista den knäböjsövningen mot en plankövning.
 
En riktigt bra träningsvecka med många powerwalks. Tycker den här årstiden är helt perfekt för många och långa promenader. Luften ute är helt underbar och jag skulle kunna gå hur länge som helst!
 
 
 
1 Marina:

skriven

Jag håller helt med. Jag följer gärna med på promenader under veckan. Kan inte tisdag, kör ju spinning då men alla andra.

Svar: Rikard jobbar kväll mån och tis och på tors har jag föräldramöte så jag vet inte hur mycket promenerande det blir den här veckan. Men jag hör självklart av mig om det blir nåt, sällskap är alltid önskvärt!
Hanna

Kommentera här: