Dan före dopparedan

Dan före doppardan flöt på ganska bra! Under dagen var barnen hos mormor och morfar en stund medan jag var och handlade och fixade lite. Passade även att ta en promenad med Frida (en bra grej med jul är att det kommer bra promenadkompisar till byn!). Egentligen hade jag planerat ett pass på gymmet, men nåt har hänt i min nacke (typ en dunderinflammation eller nåt) så det fick jag snällt hoppa över. På eftermiddag var vi och besökte min farmor och farfar, vilket var alldeles för länge sen sist så det var härligt att se dem! Under kvällen fick vi besök av två tomtar som var ute och kollade läget inför julafton och sen tog vi tag i de sista bestyren; lite städ och plock, grötkokning och det stora julbadet. Efter badet var det dags för tomten att få sin gröt, vilket barnen gick all-in på. De la även ut önskelistor som de hoppades tomten skulle hitta och ta med sig. Vi avslutade kvällen med mys i soffan med spel, pussel, glögg och julmusig, precis som det ska vara dan för dopparedan!
 
 

Kommentera här: