Bra regndag!

För första gången den här semestern har det regnat en hel dag. Inte för att det har gjort så mycket (bortsett från att vi inte kunde måla på huset som tänkt), utan snarare har det varit rätt skönt. Vi har gjort sådant som är mysigt och roligt, men som man oftast väljer bort när solen skiner. Dagen har bestått av:
  • Frukost innan barnen vaknade
  • Besök på biblioteket där vi lånade en massa nya böcker som vi sedan har suttit i soffan och läst.
  • Hemmagjorda köttbullar till lunch.
  • Besök av Carin och Lovis och slöhäng i soffan.
  • Bullbak.
  • "Lotta på Bråkmakargatan" på film.
  • Nybakta bullar till mellanmål till barnen stora förtjusning.
  • Intervallpass och bålträning på gymmet för min del.
Lagom till kvällen sprack himlen upp och vi fick en fantastisk sommarkväll som vi utnyttjade genom att ta en promenad genom byn. Arvid körde sin racerhoj och äntligen tar han sig fram längre sträckor med cykeln utan att gnälla och tycka det är jobbigt. Snarare tycker han det är riktigt kul att cykla nu! Ett litet stopp hos Marina och Johan gjorde vi innan det bar hemåt för lite kvällsmat och nattning av barn. En av de bättre semesterdagarna kan jag tycka! En sån där bara-vara-hemma-och-ha-det-rikigt-bra-dag! Blogga har jag ju dessutom gjort, inte så tokigt med lite regn ibland...
 
 
1 mamma:

skriven

Visst är det skönt med regndagar också, själv har jag fått lite gjort, har rensat och städat mitt/barnens rum. Kanonfina bilder!

Kommentera här: