Ytterligare ett år

Då har det passerat en födelsedag igen. Fast jag har inte märkt så mycket av det då vi inte haft något kalas eller så. Istället har jag bara varit tillsammans med min familj hela dagen och dagen har i stort sett bara uppmärksammats genom att vi ätit god mat. Men det gör vi ju å andra sidan ganska ofta... Haha! Jag vaknade ganska tidigt idag och när det inte verkade som att någon annan i huset hade tänkt att vakna så gick jag upp och tog en timmes promenad. När jag kom tillbaka var det lite mer liv i gänget här hemma och frukosten var på väg att serveras; amerikanska pannkakor med keso och bär. Bra start på dagen med andra ord!
 
 
Efter lite bad och dusch satt vi oss i bilen och gjorde en utflykt till Mönsterås och Oknö. Där tog vi bland annat en fika och spelade lite minigolf, Arvids favoritsysselsättning för tillfället.
 
 
Väl hemma igen blev det en lugn eftermiddag med tågbanebygge och en film innan vi fixade lite mat. Middagen bestod ikväll av fläskfilé och rotsaker/grönsaker. Smidigt med mat som sköter sig själv i ugnen! 
 
 
Eftersom det är födelsedag såg vi vår chans att få efterrätt. Mixade frysta bananer med kesella så det blev som glass och serverade sen det med lite grädde och massor av färska hallon och jordgubbar. Så gott och nästan nyttigt dessutom! Födelsedagen börjar dock dra sig mot sitt slut. Ungarna sover sen en bra stund, trötta efter gårdagens sena och roliga kväll, Rikard har åkt till jobbet för att spendera natten där och jag ska nog helt enkelt krypa ner i sängen, läsa en tidning och bara njuta av livet.
 
 
1 mamma:

skriven

Låter som du haft en bra födelsedag! :-)

Kommentera här: