Träning vecka 13

Måndag: PW med stavar, 60 min.
 
Tisdag: Löpning, 40 min.
 
10 min lugnt, 10 min i tävlingfart (ca 5.45 min/km-tempo), 10 min lugnt, 10 min i tävlingsfart.
 
Onsdag: -
 
Torsdag: -
 
Fredag: Löpning intervaller, 40 min.
 
Jag sprang tillsammans med Frida och det var hon som planerat intervallerna och höll koll på tiden, men jag tror det var så här:
30 sek snabbt, 30 sek vila
1 min snabbt, 30 sek vila
1,5 min snabbt, 1 min vila
2 min snabbt, 1 min vila
3 min snabbt, 1,5 min vila
4 min snabbt, 2 min vila
3 min snabbt, 1,5 vila
2 min snabbt, 1 min vila
1 min snabbt, 30 sek vila
30 sek snabbt, 30 sek vila
 
Uppvärmningsjogg 10 min innan och nervarvning drygt 5 min. Jag har aldrig sprungit intervaller ute förut och tyckte det var svårt att avgöra hur mycket jag skulle ta i för att orka hela. Antagligen skulle jag har tagit i lite mer eftersom jag inte var helt slut när vi var klara. Men då vet jag det till nästa gång.
 
Underbart med härlig träningsinspiration från Karlskrona!
 
Lördag: Gymmet, 60 min.
 
3 övningar i 3 block, 3 varv/block.
 
Block 1:
Knäböj med stång
Sidoplanka med rotation
Marklyft
 
Block 2:
Axelflyes med hantlar
Hantelrodd i planka
Tricepspress med hantel
 
Block 3:
Bröstpress i smithmaskin
Rodd i maskin
Planka med benlyft
 
Gula träningskläder från Soc påskafton till ära.
 
Söndag: Löpning, 7 km
 
Efter styrelsemöte med Vo2 Max Högsby SK gav jag och Victoria oss iväg på en löptur. En runda som blev en mysjogg för henne och ett nytt fartrekord på 7 km för min del. Höll ett tempo på 6 min/km hela rundan. Jag var på väg att ge upp flera gånger men Victoria peppade mig att fortsätta och nu efteråt känner jag mig såklart riktigt nöjd! Det är verkligen en stor fördel att ibland få springa tillsammans med en bättre löpare än en själv.
 
Det här har varit en påskhelg där både vila och träning har stått i fokus, precis vad jag har behövt! Såklart har vi även träffat våra familjer och njutit av mycket god påskmat och en hel del godis. En riktigt skön helg med andra ord!
 
 
 
 

Kommentera här: