Träning vecka 20

 
 
Måndag: Gymmet, 50 min.
 
Superset (3 varv på varje) med tunga vikter och 6-8 repetitioner/set:
Latsdrag + Hantelrodd i planka
Marklyft med skivstång + solen med hantlar
Knäböj med skivstång + Bicepscurl med hantlar
Frivändning med skivstång + Tricepspress med hantel
Sidoplanka
 
Tisdag: Löpintervaller, 40 min.
 
1 km uppvärmning i lugnt tempo efterföljt av 4x1 km i 5 min/km-tempo.
 
Onsdag: Hemmaträning, 40 min.
 
Marinas TRX-program + lite core på pilatesboll
 
 
 
Torsdag: PW, 45 min.
 
Fredag: Löpning, 10 km.
 
I trevligt sällskap sprang vi en mil i 6.20 min/km-tempo. Mycket behagligt tills det var två kilometer kvar då det började ta emot för mig. Tur att jag då hade två stycken starka tjejer att hänga på, de pratade skit och jag koncentrerade mig på att hänga med.
 
 
 
Lördag: - 
 
Söndag: Cirkelträning, 50 min. + Löpning, 4 km.
 
Regnet stod som spö i backen när det var dags för dagens cirkelträning och vi flyttade in på gymmet i Högsby. Jag gjorde en del förändringar i upplägget för att anpassa till antalet personer och de nya förutsättningarna och passet såg ut så här:
 
3 block med 4 övningar i varje. 3 varv på varje block varav 60 sek på första varvet, 45 sek på andra och 30 sek på tredje.
 
Block1:
Dips på bänk
Grodhopp
Planka med benlyft
Axelpress med hantlar
 
Block2:
Utfall
Tricepspress i cable
Hantelrodd i planka
Tåhävningar
 
Block3:
Sneda rygglyft
Bicepscurl med hantlar
Vandring från stående till armhävningposition och tillbaka
Axellyft med stång
 
Under sen eftermiddag fick jag en förfrågan om att hänga med på en liten löptur. Syrran, som precis har börjat springa, och Sara vad det som skulle ut och jag följde såklart med! En hyfsat lugn tur och ett perfekt avslut på söndagen innan det var dags att bänka sig framför VM-finalen i hockey. Heja heja!
 
 
En riktigt bra träningsvecka!
Nästa vecka är planen att få in tre löppass, ett fartlekspass, ett distanspass och ett mysjoggpass, och två styrketräningspass. 
 
1 Marina:

skriven

Fin den blev, bloggen alltså :)

Jag är gärna med på dina löppass. Du kan väl höra av dig när du vill köra, jag kan ej torsdag kväll.

Kommentera här: