Träningskompisar

Många är det gånger då jag har haft stor nytta av tränande medmänniskor. När motivationen tryter är det guld värt att ha bestämt träningstid med någon för att få rumpan ur soffan. När man tror att man inte orkar mer under ett pass är det ovärdeligt att ha någon bredvid sig som säger "kom igen! det här fixar du!" och så gör man det. När man saknar inspiration till att sätta ihop ett eget pass är det otroligt skönt att följa någon annans, antingen på ett gruppass eller hitta ett färdigt upplägg på t.ex. en blogg. Idag var en sådan dag då jag lite trött kom hem från jobbet, hämtat barn och påbörjat middagen, men ändå såg fram emot den träningsdejt jag hade på gymmet. Tyvärr avbokade min träningskompis och all motivation till träning försvann. Gjorde dock ett tappert försök att hitta en ny kompis genom en förfrågan i träningsgruppen på FB och jag fick napp! Visserligen skulle den nya kompisen springa på löpband och jag hade tänkt mig styrketräning, men bara vetskapen om att vi skulle befinna oss i samma byggnad och träna samtidigt gjorde att jag fick på mig träningskläderna, stack till gymmet och fick till ett helt ok styrkepass. Hurra för träningskompisar!! Har ni svårt att komma till skott någon dag, avtala tid med någon! Jag tycker inte det finns något som är så effektivt när det gäller att få tummen ur, öppna dörren och riva av ett träningspass. Allt blir ju dessutom mycket roligare när man är fler!
 

Kommentera här: