Veckan som var...

Den gick minsann i 120 hela tiden! Mycket på jobbet med bl.a. föräldramöte och en eftermiddag/kväll i Vimmerby där jag gästspelade lite på en arbetsplatsträff för ett rektorsområde där de denna kväll la fokus på pedagogisk dokumentation. Jag var med och pratade lite om mina erfarenheter kring ämnet och hur vi på min förskolan jobbat med temaarbete och dokumentation i gruppen med barn i 1- och 2-årsåldern. Jättekul! Men en en rejäl utmaning, som jag så här i efterhand upplever som en enorm erfarenhet och skjuts för självförtroendet. Jag lyckades ju dels prata hyfsat länge framför ca 60 personer utan att svimma och jag inser vilket bra jobb vi gör på Ugglans förskola! Dessutom var det riktigt roligt att få kooperera tillsammans med Ewa igen!
 
 
Förutom jobbet har det påbörjats lite smått att förberada inför utbygget. Förhoppningsvis drar arbetarna igång inom kort med att gräva och gjuta platta. Tankarna har under veckan varit hos mamma som har opererade sin höft i tisdags och fortfarande ligger på lassarettet i Kalmar. Med andra ord har blogg och träning fått nedprioriterats den gångna vecka, men det ser betydligt ut den här veckan som kommer. Höstlov och lugnt på jobbet och några uttagna semestertimmar som ger kortare dagar som i sin tur ger energi och tid till sånt jag gillar att göra; träna, ta bilder och blogga, laga mat och framförallt umgås med barnen, Rikard och vänner.
 
 
 
 

Kommentera här: