Mugcake

Har vid några olika tillfällen hört om mugcake och hur smidigt och gott det ska vara. Idag på lunchen satt jag och surfade runt på Instagram och hittade ett recept som lät mycket gott. Jag bestämde mig för att testa det efter kvällens träningspass (och då bestämdes det ju på samma gång att jag skulle träna ikväll, smart av mig va?!). Sagt och gjort; efter ett pass på gymmet tillsammans med Marina blev det alltså mugcake och det var lika gott som jag hoppats på!
 
 
½ mosad banan vispas med 1 ägg, 2 msk havregryn, och ½ tsk bakpulver. Häll detta i en smord mugg, släng i lite hallon och blåbär och in i micron 2½ min. Vänd upp den på ett fat och om du vill kan du hälla på lite yoghurt och några fler bär.
Hoppas det smakar!
 
1 Carin:

skriven

Har funderat länge på att testa.... de är väldigt populära i "gastric bypass-världen" och jag ser massa olika recept på mugcake hela tiden. Går visst smaksätta med precis vad man vill :)

Kommentera här: