Att hitta balans

Jag har en kollega på jobbet som snart ska ha en liten bebis och det har fram till i onsdags varit oklart hur arbetslaget kommer se ut efter att hon har gått hem. Nu har vi äntligen fått reda på det och det känns verkligen skönt att veta. Jag har nog inte insett själv hur situationen faktiskt har stressat mig och när jag åkte hem från jobbet i onsdags var det med ny energi och en insikt om att jobbet har tagit mycket tid, men framförallt mycket tankar och energi sista tiden. När jag hämtade barnen för att ha en ledig eftermiddag tillsammans med dem och när jag senare på kvällen höll i cirkelträningen var det som att bitarna föll på plats igen; jag vill ju att min tid och energi ska räcka till barnen och träningen också! Även om jag älskar mitt jobb så får det inte ta allt från det andra jag tycker är viktigt och roligt och nu tror jag att jag under våren kan hitta en bra balans där!
 
När vi kom hem i onsdags fick barnen inviga målarstafliet Astrid fick av mormor och morfar i födelsedagspresent och de var mer än nöjda!
 
 
 
 

Kommentera här: