Rofyllt nygammalt intresse

När jag var i yngre tonåren fick jag och min kusin varje jul varsitt pussel som vi sedan pusslade under jullovet. Jösses, vad tid vi spenderade i Emmas källare pusslandes! Förra veckan mötte jag Marina som varit och införskaffat sig ett par pussel på second hand och två kvällar har jag nu spenderat hos henne då vi tillsammans pusslat ett 1500-bitars pussel. Så otroligt avkopplande och stressbefriande sysselsättning har jag inte gjort på länge! Nu är pusslet klart och till min stora glädje hittade jag ett gäng gamla pussel i mamma och pappas källare som inte blivit pusslade på tjugo år. Härligt, nu har vi att göra fram till påsk! Dessutom har intresset spridit sig och syrran påbörjade igår ett 1000-bitars hemma hos sig. Ska nog göra ett besök där någon dag...
 
 

Kommentera här: