Sjukstuga

Vilken start på året! Sen nyårsdagen har jag känt mig hänging, febrig, har haft ont i halsen och snorat och i dag vaknade Astrid med 39.8 graders feber. Första januari som ska vara nystarten på allt, träningen skulle bli betydligt intensivare och sista dagarna jullovet skulle tas tillvara på ordentligt. Vi skulle ju passa på att vara ute ett par timmar om dagen och hitta på en massa kul saker som vi inte gör annars, som till exempel badhuset och bio. Istället ligger vi mest i TV-soffan och orkar inte så värst mycket mer än så. Som Astrid sa idag: "titta på TV och pyssla är det enda jag orka och då måste jag jobba hårt"... Lite besviken måste jag säga att jag är, men förhoppningsvis vänder det snart så får vi helt enkelt ta igen allt det roliga på kommade helger och lediga eftermiddagar. Inte minst måste jag bli pigg snart så jag orkar ta tag i allt nytt, spännande och roligt som händer på jobbet under starten på den här terminen!
 
 
Rikard jobbar kväll hela helgen (vilket såklart gör att jag känner mig ännu lite sjukare...) och Arvid har sån tur att han fick vara hos mormor och morfar under eftermiddagen. Så nu är det alltså bara Astrid och jag hemma, det fick bli lite pyssel innan vi intog soffan, tittade på spöket Laban och somnade skavfötters.
1 mamma:

skriven

Hoppas ni kryar på er snabbt :) Det är aldrig roligt med förkylningar med oundvikligt att det händer ibland tyvärr! Kryapåerkramar till er båda!!

Kommentera här: