Tjuvstart på födelsedagen och halsont

Idag kom som sagt farfar och Annica hit för att fira Astrid och med andra ord vi tjuvstartade födelsedagen lite. Ett paket, räkmackor och en "hjärtan-tårta" passade alldeles utmärkt och tvååringen verkar uppskatta det. Astrid har själv önskat sig en hjärtantårta på födelsedagen så idag fick det bli en kladdkaka med hjärta på och imorgon för det bli en annan variant. 
 
 
Idag var vi ju också i Oskarshamn på kalas (kosten idag har varit under all kritik!) och jag var även hos optikern och gjorde synkontroll. Så nu är äntligen nya linser på väg! Glasögonen är verkligen väldigt mycket i vägen när man t.ex. tränar, när det regnar och när man är i simhallen. Ni förstår hur jag har sett ut när jag simmat runt med glasögon, stenhård tantvarning på det! Hur som helst sitter jag nu och slappar framför Melodifestivalen och känner att det är rätt skönt med en stund för mig själv (båda barnen har somnat och Rikard är på jobbet). Tilltugget ikväll är dock Strepsils... Jag känner nämligen halsontet är på ingång igen. Fast med tanke på hur mycket hosta, feber och snor jag har varit i kontakt med på jobbet senaste veckan så kommer det inte direkt som en överraskning. Hade egentligen tänkt försöka mig på att springa milen imorgon eftermiddag, men får väl se hur det blir med den saken. Hoppas verkligen att ett par strepsils till och en god natt sömn ska göra underverk! 
 
 
Allt är förbett inför imorgon och jag längtar faktiskt tills det är dags att gå in till Astrid och sjunga för henne. En av de bästa grejerna med att ha barn!!

Kommentera här: