Träning för VO2Max

I söndags var det årsmöte för vår nya träningsförening i Högsby och jag blev en av styrelsemedlemmarna vilket jag känns riktigt skoj! Ett åtagande jag med glädje tar mig an och det ska bli fantasktiskt kul att få bli ytterligare en del av tränings-Högsby. Det dök upp relativt många på söndagens möte och jag tror att vi kommer hitta mycket rolig träning och bra träningskompisar i den här föreningen. Föreningens tema är att träna som individualist tillsammans med andra och många av oss inriktar sig på cykel, skidor, löpning och/eller triathlon. Jag kommer (i tätt samarbete med Marina Olsson) köra gruppträningar i föreningens regi. Vi tänker oss ett par pass i veckan där vi tillsammans kör cirkelträning, intervallöpning, funktionell styrka eller vad vi känner för just då. Tanken är att ha kul tillsammans och inspirera till olika former av träning som sen är lätt att genomföra hemma på egen hand om man vill. Enda haken är att vi vill att de som deltar är medlemmar i föreningen, annars för man betala 20 kr/gång (men medlemsavgiften är 100 kr/år så det ska väl inte vara nåt stort problem...) De närmaste söndagarna kommer vi att hålla till på scenen i sporthallen. Vi träffas kl. 9.30 och alla är hjärtligt välkomna!
 
 
Jag kommer att informera om passen både här på bloggen och på VO2Max's blogg.
 
 

Kommentera här: