Marklyft

Senaste tiden har det på bloggar och FB-grupper jag följer varit mycket prat om marklyft. Jag har kört lite marklyft då och då, men då har det varit med lättare vikter. Nu har jag inspirerats och blivit riktigt sugen på att lyfta tungt och se hur mycket jag klarar, så igår kväll begav jag mig mot gymmet med ett endaste uppdrag; marklyft. Jag började på 40 kg, gjorde några repititioner, la på 10 kg, gjorde några lyft och fortsatte så tills jag kom upp till 80 kg. Där gjorde jag 4 st lyft, sen var jag klar. Sista repitionen varje galet tung och händerna började blöda, så jag gav upp där. Det kändes ok, men med förbättrad teknik och träning tror jag att jag skulle klara mer. Jag blev även filmad och när jag kom hem såg jag till att de som vet hur man ska lyfta fick se filmen och ge mig tips. Jag fick en hel del feedback som jag verkligen ska ta till mig. Nu är nämligen målet att klara 100 kg! Har inte haft något specifikt mål än i år och eftersom jag just nu tycker gymträningen är allra roligast kör jag på detta nu! Fortsättning följer...
 
 
Mitt sista lyft på 80 kg och det var knappt jag fick upp stången. Men starkare ska jag bli!
 

Kommentera här: