Veckans träning v.2

Under ett års tid skrev jag varje söndag om "veckans träning" för att ha lite koll på hur jag tränar, precis som en träningsdagbok med andra ord. I maj förra året rann det ut i sanden och jag har inte skrivit något sen dess, men nu är jag sugen på att ta tag i det igen! Så här kommer det: 2014 års första "registrerade" träningsvecka!
 
Måndag: Löpning, 50 min.
Långt och långsamt var tanken och jag sprang så länge det funkade för knät. Hade gärna fortsatt ett par kilometer till, men bäst att lyssna på kroppen. Vill ju inte förvärra knät igen!
 
Tisdag: Coreträning med boll, 40 min.
8 övningar för bålen i Tabata-intervaller.
 
Onsdag: Cirkelträning, 50 min.
McDonaldshopp
Planka med rotation
Omvända rygglyft på boll
Hopprep
Köttbullen
Utfallsgång
Höftlyft med bensträck
Vandrande planka
Snabba fötter mot bräda
Diagonala rygglyft
 
Torsdag: -
 
Fredag: Intervaller på löpbandet
30 sek snabb löpning - 30 sek jogg - 30 sek vila X 12
 
2 superset med rygg- och axelövningar
 
Lördag: Gymmet, 60 min.
 
Superset med tunga vikter och 12reps. X 3
Knäböj m. stång - armrullning på boll
Benpress - russian twist
marklyft - köttbullen
hantelrodd - tricepspress bakom huvud
tricepspress i CC - bicepscurl i CC
 
Söndag: Backintervaller, 40 min.
 
Jogg till Stabybacken och 6 vändor i den.
 
 
En riktigt bra träningsvecka där jag har fått in allt jag vill träna på en vecka, vilket känns riktigt bra! Cirkelträningen i onsdags var jätteskoj och jag är så glad att så många kom! tretton tjejer körde så svetten lackade. :) Passar på att tacka alla som tränat med mig den här veckan, särskilt Marina som jag delat inte mindre än fyra pass med. 
1 Marina:

skriven

Tack själv! Jäkligt bra vecka minsann :)

Kommentera här: