Morgonen

Idag startade jag dagen med att känna mig betydligt mycket bättre än igår, nice! Så Astrid och jag gick upp kl sju, åt lite (med betoning på lite för Astrids del. Hon gillar det inte alls längre, inte med banan, blåbär eller ens medäppelmos...) havregrynsgröt och tog oss en promenad. När vi kom hem gjorde jag ett 30 minuter långt styrkepass och sen åt hela familjen frallfrukost. Efter det har vi varit effektiva som tusan. Här har tvättmaskinen satts igång och ren tvätt vikts. Astrid har badat, en lasange står i ugnen och köket har röjts undan och blivit dammsuget. Åh, vad jag gillar sådana här morgonar! Det bästa är att dagens enda inplanerade är att Rikard ska till jobbet vid 14 och vi andra ska på cirkus kl 17. Alltså kan vi nu bara göra ingenting eller vad vi vill! Rikard ska iallafall iväg till gymmet nu och jag tror kanske jag klär på ungarna och tar med dem ut i trädgården en stund. Måste ju kolla hur det går för morötterna!
Astrid fick vänligen men bestämt hoppa i plurret efter frukost...

Kommentera här: