Träning vecka 43

Måndag: Vila
 
Tisdag: Kettlebellcirkelträning, 20 min + Core på boll, 15 min.
 
Tror bestämt att jag måste införskaffa en ny och tyngre kettlebell! Kettlebellsvingar kräver mer än 8 kg, men jäklar vilken träning de ger. Får träningsvärk i magen efter varje gång!
 
Onsdag: Spinning, 90 min. 
 
Satt fint! Det är fantastiskt skönt att få göra sig helt slut på den där cykeln tills hjärnan inte fungerar längre och benen bara går av sig själv, gillar´t! Däremot är det inte lika skönt i de kroppsdelar jag sitter på. Har varit på spinning alldeles för sällan under hösten och därmed hinner inte mellan-benen-området vänja sig. Får helt enkelt gå oftare för att råda bot på den saken!
 
Torsdag: Vila
 
Fredag: Vila
 
Lördag: Vila
 
Söndag: Löpning och fys.träning, 65 min.
 
Under söndagens träningspass var vi fyra tjejer och två sambos som joggade upp till slingan för att där springa runt den. Vi gjorde dock ett gäng stopp för styrketräninga i tabata-intervaller (20 sek arbete, 10 sek vila x8). Övningarna vi gjorde var:
 
Utfall framåt/knäböj med hopp
Plankan med benindrag/armhävningar
Plankan med ryggradshöjning och sänkning/grodhopp
Utfall bakåt/knäböj med kick
 
 
Det gick otroligt tungt för mig idag, både tung i andningen och tung i kroppen. Orkade liksom inte. Vet inte vad det beror på, men känner mig ikväll lite öm i kroppen så det kan vara förkylning på gång igen. Hoppas dock inte! Utan att jag bara hade en dålig dag helt enkelt. De andra var lika grymma som vanligt och jobbade på riktigt bra!!
 
På väg hem igen... Vädret idag var helt optimalt för utomhusträning; sol, runt nollan och helt fantastisk luft att andas!
 
 

Kommentera här: