Träning vecka 17

Måndag: PW, 30 min.
 
Tisdag: Löpning, 4 km i 5.50-tempo.
 
Onsdag: -
 
Torsdag: Cykel, 15 km + 15 km
 
Fredag: -
 
Lördag: -
 
Söndag: Core i tabata, 20 min. + Löpning, 5 km.
 
Startade dagen med 5 övningar för att stärka bålen, alla i tabataform. När det var dags för löpning valde jag att springa en form av intervaller: 4 min jogg som uppvärmning, 4 min snabbt varvat med 2 min lugn jogg X 4, 4 min nerjogg. Kändes jättebra och jag blev pyttelite mindre nervös inför onsdagens lopp. Hade egentligen velat haft in ett distanspass också den här veckan, men har helt enkelt inte fått till det då Rikard har jobbat både kvällar och nätter och vi har fått utnyttja barnvakterna vi jobbmöten och vid bröllopet istället. Men inget att göra åt nu utan bara satsa stenhårt på onsdag och så får vi se hur långt det räcker.
 

Kommentera här: