Astrids rum

I slutet av semestern bestämde vi oss för att fixa iordning barnens rum. Arvid var i behov av något nytt som passade hans ålder och det rummet Astrid hade var i stort behov av en uppfräschning med nya tapeter och likanade. Till saken hör också att fönsteret i det rummet försvann på grund av vårt utbygge och ett nytt fönster sattes in på en annan vägg. I samband med att rummet skulle göras iordning bestämde vi att barnen skulle byta rum med varandra och Arvid fick vara med och bestämma hur hans nya rum skulle se ut. Astrid fick således Arvids gamla rum, men där kände vi att det inte behövdes någon renovering utan tapeter och golv var fint som det var. Men däremot lät vi Astrid vara med och sätta sin prägel på sitt nya rum och inte helt oväntat går nu det mesta i rosa. Men det passar väldigt fint till de bruna tapeterna och det vita golvet tycker jag. Som vanligt när man fixa något så blir det alltid något kvar som inte hinns med, men det tog jag och Astrid tag i nu i helgen som var. Nya gardiner inhandlades och så fick hon sin hårt efterlängtade himmelsäng! "Nu kommer det inga monster och otäcka drömmar till mig när jag sover med den" sa hon och hon har faktiskt efter en period med ganska orolig sömn både somnat själv och sovit gott hela nätterna sen vi satt upp himmelsängen. Tänk vad lite kan göra mycket!
 
Den älskade och efterlängtade himmelsängen.
 
Utklädning är en väldigt populär lek här hemma och här hänger hennes favoritkläder: prinsessklänning, ballerinakläder och en Pippikostym.
 
Köket.
 
Både jag och Astrid är väldigt nöjda med hur rummet blev!
 
Hur Arvids rum blev får ni se en annan dag!
 
 

Kommentera här: