Första december

Så var det dags för första lucköppningen i kalendern. Eller hitta rätt siffra bland pappersrullarna som det blev för Arvids del. Jag har ju i år valt att göra en aktivitetskalender och nummer 1 innehöll ett meddelande om att det var dags för pepparkakshusbygge. Mycket uppskattat! Arvid tyckte vi skulle öppna lapp nummer 2 så fort han var klar med pyntandet av huset. Det verkar bli en hit det här!
1 mamma:

skriven

Snyggt jobbat...hälsa Arvid det...:)

2 Marina:

skriven

Var är krokodilerna och ormarna?! :)

3 Frida - Militärmamman:

skriven

Jättefint! En riktigt engagaerad pedagog till mamma behövs! =D Väljer du vilken tid på dygnet han får dra nästa lapp eller? Phu! Nästa år kanske man skulle göra en sån...

4 Hanna:

skriven

Marina: Det blev ett snällt pepparkakshus där alla tomtar kan bo i år...



Frida: Det har varit en riktig lyckad adventskalender hittills. Givetvis väljer jag när han ska öppna dagens lapp. I fredags hämtade morfar honom på förskolan och när de kom hem tog han en lapp där det stod att Arvid och morfar ska bygga lego. Perfekt medan jag lagade lunch och Arvid var helnöjd. Igår tog han en lapp en kvart innan jag var redo att åka till affären och på lappen stod det att han skulle få köpa lördagsgodis. Man får inte vara dumt, han ville ju åka på en gång och jag var i stort sett klar att åka då!

5 Frida - Militärmamman:

skriven

Perfekt! =)

Kommentera här: